Richard Duinmayer Blogger / auteur
Online marketing, Online beveiliging, Quantified self, Automatisering

Ondernemer stop met het verbergen van je prijzen



Like it? Share it!






Vaak ben ik op zoek naar informatie over een dienst of product of online tools en zodra ik dan de prijs of een pagina prijs niet zie staat gelijk dan krijg ik al de kriebels.

Echter lijkt het steeds vaker voor te komen dat op websites de prijzen verborgen worden of dat ze heel erg verstopt staan of dat je iemand moet bellen voor een prijs.

Ondernemers wees transparant. Als de prijs niet goed is gaan de mensen vanzelf wel weg. Als de prijs te hoog is en moeten moeten zoeken gaan ze toch wel weg. Als de prijs te doen is en die mensen moeten gaan zoeken naar wat iets kost dan is er een grote kans dat deze mensen afhaken.

Als er bij iets geen prijs staat dan wordt gelijk de associatie gemaakt met duur.

Als in de fysieke winkel een artikel staat zonder prijs dan zullen mensen deze 9 van de 10 keer negeren. Hetzelfde gebeurd dus ook online. Staat de prijs er niet bij dan gaan mensen weg, ze haken af nog voordat ze weten of ze de prijs wel willen of kunnen betalen.

Je raakt dus potentiƫle klanten kwijt met het zoek-de-prijs-spelletje. Terwijl deze klanten mogelijk wel je product willen kopen. Dwing ze niet tot weg gaan maar geef ze een keuze vooraf.

Iedereen is gewend om de prijs direct te zien staan, zorg dat dit online ook zo is. Blijf in hetzelfde stramien, in dezelfde lijn. Online koopgedrag is niet heel veel anders dan offline koopgedrag.



Wat vind jij? Laat een reactie achter

Like it? Share it!








comments powered by Disqus

Onderwerp: Online verkoop