Richard Duinmayer Blogger / auteur
Online marketing, Online beveiliging, Quantified self, Automatisering

Stop met die schermvullende, irritante en dwingende pop-ups!



Like it? Share it!






Soms ben je iets aan het opzoeken op het internet. Je opent een paar tabbladen om die later te bekijken. Na een paar minuten, open je één van de geopende tabbladen en dan zie je ineens websites met allemaal van die pop-ups en andere lelijke aandachtstrekkers. Nog zonder dat ik als bezoeker ook maar iets op die website heb gedaan. Gelijk geconfronteerd met irritante pop-ups.

Oké ja je probeert bezoekers om te toveren naar klanten. Maar nee, dat doe je niet op deze manier. Op deze manier gaan mensen gelijk weg. Alleen omdat iets technisch kan betekent niet dat je de bezoekers hiermee moet lastig vallen.

Niks is zo irritant als ongerichte en dus ongewenste reclame. Dus als iemand langere tijd op 1 pagina bezig lijkt te zijn dan kun je misschien met een pop-up komen die kans van slagen heeft. Maar nog beter is zo weinig mogelijk van die pop-ups te gebruiken.

Zorg er voor dat je tekst of pagina zelf duidelijk genoeg is en maar één banaan bevat. Elke pagina heeft maar 1 doel. Al het andere is niet relevant. Op een contactpagina ga je toch ook niet al je producten in technisch detail bespreken, nee de klant zoekt een contactmogelijkheid dus plaats je iets relevants zodat de bezoeker kan zien waar je bedrijf zit of contact op kan nemen via telefoon of e-mail.

Hieronder een paar voorbeelden van hoe het niet moet! Websites die ik bijna dagelijks bezoek (vanuit mijn RSS-feed) en mij steeds opnieuw weer willen verrassen met die irritante pop-ups.

Het Noord Hollands Dagblad

Pick The Brain

Helaas kon ik vandaag geen andere voorbeelden vinden, maar er zijn nog veel meer van deze irritante websites!



Wat vind jij? Laat een reactie achter

Like it? Share it!








comments powered by Disqus

Onderwerp: Online verkoop